Saturday

borrowed

it seems my neon patched pants tutorial has gathered enough momentum to be 'borrowed' by a popular (?) fashion blog in holland (?).

i can't say i'm over the moon. my images have been chopped up and adjusted and there was no contact from the blog owner to ask if they could up-cycle my content. i only discovered it because of the odd jump in my page views.

to be fair, they describe the tutorial as 'super cute' which is kind of flattering, they did do the right thing in linking to the blog and they had to translate the instructions into dutch (2 seconds in google translate?) ... so what's my problem?

my blog is ad free (they make me feel funny), the 'up-cycling' blog is smothered in ads ... i don't like the idea of two entire days of my life making money for someone else. as a graphic designer in a studio my charge out rate was something like $90 to $120 an hour, so that's $1440 of my time (if i'm charging mates rates) that is now being capitalised on by someone else. you know that fight or flight adrenaline rush you get when you feel all righteously angry about something ... i have that right now!

and another thing ... i think pretty hard about how i want my posts to look, cutting up my images and displaying them at the wrong resolution makes my work look dodgy and unprofessional and makes me more than a little sad.

what do you think?

do i have a right to feel cranky?

how would you deal with the situation?







google translation 
(for the benefit of my new dutch followers)

het lijkt mijn neon gepatchte broek tutorial is genoeg momentum te worden 'geleend' door een populaire (?) fashion blog in holland (?) verzameld.

Ik kan niet zeggen dat ik ben in de wolken. mijn beelden zijn gehakt en aangepast en er was geen contact van de blog eigenaar om te vragen of ze konden up-cycle mijn inhoud. Ik heb alleen ontdekt als gevolg van de oneven sprong in mijn pageviews.

om eerlijk te zijn, ze de tutorial beschrijven als 'super cute' dat is een beetje geflatteerd, ze deden het juiste te doen in de koppeling naar de blog en moesten ze de instructies in het Nederlands (2 seconden in google vertalen?) vertalen ... dus wat is mijn probleem?

mijn blog is ad gratis (ze maken me grappig gevoel), zal de 'up-cycling' blog gesmoord in advertenties ... ik hou niet van het idee van twee hele dagen van mijn leven om geld te verdienen voor iemand anders. als grafisch ontwerper in een studio mijn lading out percentage was iets van $ 90 tot $ 120 per uur, dus dat is $ 1440 van mijn tijd (als ik vrienden tarieven opladen) die nu wordt geactiveerd op door iemand anders. je weet dat vechten of vluchten adrenaline rush die je krijgt wanneer je het gevoel helemaal rechtvaardig boos over iets ... Ik heb dat op dit moment!

en een ander ding ... ik denk dat vrij moeilijk over de manier waarop ik wil mijn berichten te zoeken en snijden mijn beelden en ze te tonen op de verkeerde resolutie maakt mijn werk kijken dodgy en onprofessioneel en maakt me meer dan een beetje triest.

wat denk je?

heb ik het recht om te voelen chagrijnig?

hoe zou u omgaan met de situatie?

No comments: